FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har ett problem och är inte säker på hur jag ska gå tillväga.
Jag driver ett forum, xxxxxxx.com, men har inte reggat xxxxxxx.se. Domänen har varit i min ägo i ungefär 2 år och den har varit kommersiell från starten. Mitt företag äger domänen men namnet på forumet är inte varumärkesskyddad eller något speciellt unikt namn. Mitt problem ligger i att någon nyligen reggade xxxxxxx.se och och börjat bygga upp ett liknande forum. "Skyll dig själv snåljåp blah blah..." Det är lätt att vara efterklok och ja, vi borde registrerat .se också. Detta hade förmodligen inte varit mycket att diskutera om det inte vore för att.... denna person registrerade sig på vårt forum den 17 sep 19 sep registrerades xxxxxxx.se (vi har loggat ipadress, email och vet med 100% säkerhet att det är samma person) Forumet bygger på samma bas, och dessutom är samma extramoduler installerade Samma forumnamn. Frågan är väl bara vad vi har för rättigheter? Denna person vet troligtvis inte om att vi vet att han har reggat namnet. Ont uppsåt borde inte vara svårt att visa eller? Det är inget varumärkesskyddat namn, men samtidigt är det inarbetat och vinstdrivande. Vad kan jag göra egentligen? |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|