Kom ihåg mig?

BulkOwner.com - feedback tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-25, 01:47 #1
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag har precis öppnat dörren lite på glänt för sajten BulkOwner.com där man kan lägga in sina domäner för att få hjälp att överblicka dem.

Detta är alltså främst för domänägare med ett större antal domännamn som vill skapa sig en snabb överblick och ett smidigt sätt att få kontroll över dem.

För tillfället är det com, .net, .org, .info, .name, .eu, .se, .nu, .us, .no, .at, .de, .uk, .co.uk, .org.uk, .in och .cn som stöds mer eller mindre. Detta varierar efter vilken data som finns tillgänglig för just de toppdomänerna.

Framförallt består funktionen i att man lägger in sina domännamn och så läses information in för domännamnet, t.ex. vilka dns:er man använder samt registreringsdatum och ev. expire-datum. Även Googles Pagerank listas för domänerna. Exempel på en annan funktion som finns är för automatiskt utskick av engångslösenord för att förenkla DNS/ägar-ändringar för .se-domäner.

Utifrån de faktorer man lästs in kan man sedan sortera domänerna och då snabbt t.ex. se för vilka domäner man inte lagt in någon DNS och på så sätt kan man alltså åtgärda detta relativt enkelt.

Skulle vara intressant att få lite feedback på sajten. Den är fortfarande i BETA och det är framförallt själva funktionerna jag vill ha feedback på - layouten är ingen höjdare men det är jag medveten om. Finns även en del kända buggar som ska åtgärdas men det skadar inte om ni anmärker på dem en extra gång

Även förslag på trevliga/nyttiga funktioner mottages tacksamt.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017