FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte implementera koppling till SPCS i en webbshop jag kör och då utan SPCS Integration vilket jag hört ska fungera.
Kan någon förklara lite hur det är uppbyggt, vad är det jag exporterar till SPCS samt i vilket format? Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi ska förmodligen göra det du undrar över till ett företag. Jag har pratat med SPCS och de säger att med integration ska det fungera. Jag misstänker att integration är en export/import funktion till tex spcs 2000.
Hur datat ska se ut får man säkert ta sej en titt på i access databasen för att kunna avgöra vad som ska med in från webbshoppen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tittade lite på SPCS Integration förra året och fick en dokumentation till den mailad från SPCS. Om du är intresserad av den kan jag försöka gräva och se om jag hittar den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
PM:at dig bylle.
Vill just slippa integrationen och bygga själv av olika anledningar så får väl ta sig en titt på dokumentationen om bylle hittar den annrs analysera databasen ordentligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mailar den nu till er två som frågat via PM :-)
De använder inte Access som dataformat i version 4.3 (senaste) iaf. Mig veterligen har de aldrig gjort det i produkten SPCS Administration, möjligt att Avendo använder något annat. Filerna heter .CDX, .TR och .DBF och det verkar vara en fil för varje "tabell" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack så mycket bylle!
Har du själv satt ihop ett system som fungerar, eller sitter du bara på dokumentationen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det rann dock ut i sanden, blev lite för lat för att sätta mig in i det till fullo så jag hoppade aldrig på integrationsdelen utan kör bara SPCS Adm fristående. Hittade även offerten i samma mail fr SPCS nu, så om någon undrar så kostar (eller kostade iaf då, jan 05) SPCS Integration för eget bruk 4990:- samt 990:-/år i serviceavtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fundera inte ens på att koppla mot spcs utan deras integration. Deras databas är långt ifrån normaliserad så om du försöker dig på detta så kommer du att bryta datavärden.
De kör fox eller filemaker, minns inte vilket. Jag satte ihop ett .net projekt för något år sedan som analyserade strukturen på deras databas, har tyvärr kastat det nu. Men listar du ut vilken driver det handlar om så tar det inte många minuter att få ihop ett projekt som spottar ut strukturen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||