FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Min tjej håller för fullt på att plugga på högskolan och hon är i behov av en dator. Hon känner själv att hon behöver ha en främst till skolarbeten så hon är inte så kräsen vad gäller kraften i datorn, men ändå få så mycket valuta för pengarna som möjligt.
Kravet på datorn är att den får kosta max 6500 kr och då har vi kollat framför allt på dessa datorer som ligger i ungefär samma prisklass mellan 5500 och 6000 enligt www.prisjakt.se Acer Aspire 3613WLMi HP Compaq NX6125 PY420ET Är någon av dessa något att satsa på, isåfall vilken? För/nackdelar? Eller finns det rent av någon annan som är bättre i samma prisklass? Skulle mer än gärna vilja ha en sk blank skärm. Det står ofta om "Crystal Bright" och "Crystal View" i datorsammanhand, någon som vet vad som menas med detta? Tacksam för svar så snart som möjligt!
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tillverkarna har olika namn på de blanka skärmarna.. exempelvis TrueLife (Dell), CrystalBrite (Acer), X-brite (Sony), BrighTView (HP), CrystalView (Fujitsu Siemens) och Glossy (Apple). Tekniken är dock densamma.
Skulle jag köpa en billig laptop skulle jag nog välja HP framför Acer, fast jag vet inte om jag har nån hållbar motivering till det egentligen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte riktigt vad som menas med "blank skärm", men köpte en HP nx6310 ganska nyligen och är helt nöjd. Hade inga avancerade krav på den, men tycker att man fick ganska mycket för pengarna. Kostar 5895 på www.inet.se
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|