Kom ihåg mig?

Bekämpa SPAM

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-14, 16:17 #1
XerxX XerxX är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
XerxX XerxX är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Hej alla,

Jag *hatar* spam. Visst, filter fungerar men inte till 100. Och nu läste jag om en som hittat vissa ord som filtren släpper igenom. Det kan man tänka sig att "reklam"-makarna också läst...

Så jag fick den här idén alldeles härom nyss. Kanske ingen unik eller ny idé men i alla fall.

Vitsen är att (om jag inte fattat fel) det finns robotar som snokar runt på siter och letar e-postadresser, samlar in dom och sedan bränns en CD med "240,000,000 addresses in the US" - ja ni har väl också fått "reklam" om det. Men om det då visar sig att adresserna är värdelösa vill ju ingen köpa CDn. Tänker jag.

Alltså: På förstasidan på siten finns en osynlig länk (bara en punkt, t ex, i samma färg som bakgrunden så inte "vanligt" folk upptäcker den). Den leder till en sida med rena nonsens-adresser. Fullt av dom. Adresserna byggs som vanliga men av slumpmässiga tecken - ett litet bagatellprogram i BASIC ordnar detta - och sedan kan man länka vidare till ytterligare en sida osv osv.

Det drar inte många kilo men: Om många gör så, så får robotarna bara in sk*t och marknaden slås undan för operatörerna.

Vad tycks? Bra? Dåligt? Kommentarer? (Vem bryr sig?)

Erik
XerxX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017