FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Egentligen är det ju bara lustigt
![]() Starta google och skriv in följande: Objektiven information över Du får 180 000 träffar på "Svenska portal-domäner" under toppdomänen .info (Jag ramlade över det när jag sökte på "Semester portal") Vad jag kan se är det en holländsk aktör som köpt en väldans massa info-adresser. Och värre misshandel av nyhetsfeeds har jag inte sett - samtliga artiklar är ihop-plock av olika ämnen. Vad som däremot inte är lustigt ![]() Jag tog "Tand Portal", "Kirurg Portal" och "Hypotek Portal" och ryser till när jag ser att de toppar Google (både nationellt och internationellt). Sen har jag för mig att bindestreck tolkas som mellanslag av flera stora sökmotorer så min fråga till alla SEO kunniga är: Om snubben nu har ett ihoplänkat nätverk av 180k sidor som alla heter ["sökord"-portal.info] så innebär väl det att han får "sökträffar" på "sökordet" och därmed stiger i ranking för varje besök !? Jag kanske har fel eller är utdaterad, men jag gissar att man iaf borde anmäla "adsense-id" till Google adsense för Abuse, för det här är ju inte ens ett artikelarkiv eftersom sidornas innehåll blir dynamiska av feedsen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|