FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Installerade precis nya IE-uppdateringen från Windows Update och märkte att jag från och med nu måste klicka på alla ActiveX-objekt för att aktivera dom. Vilket jättetrevligt problem! Här är lite info: http://msdn.microsoft.com/library/de...ng_activex.asp
Det som är riktigt skumt är att det går att gå runt det med javascript. Vad är då meningen med att blocka från början? Mycket skumt. Men det är väl bara ännu ett argument för att byta till FF. På Macromedias sida finns lite exempel hur man aktiverar det inaktiva. http://www.macromedia.com/devnet/act...ptivate_before Kul det blir på måndag... Uppdatera alla sidor där ett Flashobjekt inkluderats. :huh: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är ett väldigt bra "problem". I activex kan program som bland annat "kapar" din uppkoppling köras. Det är av säkerthetsskäl som Microsoft har valt att göra såhär.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nja, säkerhetsskäl tror jag inte det var, snarare nåt patent de inte ville inkräkta på. Var det inte en massa diskussioner om detta för ett par år sen? Tror det är denna koden som vi nu ser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Detta är precis som Lindahl skrev ett resultat rent baserat på ett patentintrång av Microsoft. Det är därför det går att scripta runt, något som även finns väl beskrivet hur man gör på Microsofts webbplats.
Och förretsen gäller det såvitt jag vet alla interaktiva komponenter, såsom Quicktime och Flash, etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm är det här ni pratar om?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Japp, fast det har varit snack om det betydligt längre än så. Kollade mina gamla loggar, och min kod för att hantera det hela är från 12 oktober 2003, så det har väl varit på gång sedan dess iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har för mig att webanalys berättade om detta för en månad sen här på WN. Det har med patent att göra såklart...
Gammal artikel Det var visst Fulton förresten: Gammal tråd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |