FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, Jag har fatt ett brev fran en advokad som representerar ett spelbolag.
Jag reggade däras spelbolagsnamn+poker.se för cirka ett ar sedan. Nu derectar jag domänen till spelbolagets site + min affiliatekod. (har genererat 1.00 EUR) I brevet nämdes att det var ett varuskyddat namn osv. Dom har rätt, jag domän squattar 100% Dom vill gärna att jag lämnar tillbaka namnet. För att udvika dyra omkostningar vid rättlig process vill dom betala 10.000 kr Kan det verkligen stämma? eller är det ett trick för att bevisa ondtro. Hur skall jag göra för att fa betalt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Opps, sa att jag hade däras co.uk domän ocksa. lol
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De vill inte att _du_ ska betala 10.000 då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej, tror inte det. Har inte läst brevet själv da jag bor utom lands.
Tror att lydelsen var "för att slippa dyra omkonstningar är vi beredda att betala 10.000kr" Dom vill ha ett skriftligt svar ganska snart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
När något verkar vara för bra för att vara sant vet man att det inte är det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sant, det verkar lite för bra.
Är det nagon här som har erfarenhet av nagot liknande. Alla tips motages tacksamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
10k. Grymt bra för en sån domän, enligt mig. Begär pengarna innan du för över domänen bara, ganska enkelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Be dem skicka ett detaljerat avtalsförslag som de undertecknat och som är klart för dig att underteckna.
De får svårt att bevisa att du vill sälja domänen och du behöver bara skriva på om de skickar avtalet så är det klart.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har hört om liknande fall tidigare, är inte riktigt säker men företagen vill att du som äger till exempel felstavningar ska "handla i ond tro" dvs. vilja sälja och då tjäna pengar pengar på deras TM.
Om jag förstår det rätt så länge du inte vill sälja den och då inte tjäna pengar kan de inte nå dig , men om du har domänen i syfte att tjäna pengar så kan de kräva domänen i domändispyt. Därför mailar de dig och undrar om du kan tänkas sälja den till dem, detta endast för att kunna bevisa att du har domänen i vinstsyfte! Detta och liknade fall har jag hört om tidigare, är lite osäker så rätta mig gärna om jag har fel ![]() Eller så vill de helt enkelt köpa ut den.. Har personligen varit med om liknade affärer. Lycka till iaf! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för hjälpen. Jag skall nog göra som Jonny föreslar och be dom skicka ett avtal och hoppas pa det bästa.
Fortsättning följer när jag fatt svar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|