FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan alla!
Jag har ett relativt "angenämnt" problem. Ett större, internationellt företag har fått upp ögonen för mitt publiceringsverktyg - men är rädda av att köpa det p g a min storlek (support, vidareutveckling m.m.). Hur tycker ni man ska lösa ett sådant problem? Jag har varit inne på att försöka bygga upp ett nätverk mellan företag i samma situation - någon som har erfarenhet av detta? Tacksam för svar! // Magnus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är problemet? Antal personer i företaget (1?), finansiell stabilitet eller vad är det som specifikt påpekas? I mina ögon ser ditt företag OK utåt efter en snabbkoll, inget att anmärka på förutom att du kör enskild firma. Hur ser firman, dvs du ut på en kreditupplysning? Något problem där?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tyvärr är detta en brist ensamföretagare fajtas mot och jag hoppas verkligen för din skull Magnus att du lyckas landa den här affären. Då har du en stor kund som referens för framtida insäljningar vilket bör garantera en fortlevnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Varför inte låta en användarförening äga verktyget och binda upp din firma för vidarutveckling? Det går att tjäna pengar på det - då är det dina kunder som driver försäljningen åt dig. Det finns ett par goda exempel på detta.
Du kan samarbeta med ett annat företag kring support och vidarutveckling (iallafall på pappret) - skicka meddelande till mig om du är intresserad så kan jag hjälpa dig på den punkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan också skriva avtal med ett företag som tar hand om supporten och garanterar köparen av programmet support under ett visst antal år. Det finns med största sannolikhet flera intressenter bl.a. i den sk. Helpdeskbranschen som du skulle kunna kontakta. Behöver du mer info så skicka ett pm.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan om du har copyright på verktyget sälja det till ett företag du äger och sedan sälja rättigheten att använda det.
På så sätt har du säkerställt att det "stora" företaget ej manövrerar ut dig. Kanske har jag inte förstått din frågeställning riktigt men återkom i så fall. Mvh Kay |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Det finns bara ett sätt att komma runt det och det är att blir större!!! Dvs ha fler anställda. Dert hjälper inte att liera sig med andra företag som är små, stora kunder vill inte ta risken att du inte driver företaget vidare för det kostar dem enorma penningsummor att byta verktyg. Tänk dig ett företag med kanske 4000 anställda där 20 ska använda ditt verktyg, de måste då lägga ned kanske 6 månader av arbetstid för att dessa 20 personer ska bli duktiga på verktyget. det är 10 manår!!! 10 manår kostar ca 1200*10*700=>8,4 Mkr enbart i inlärningskostnad. Om de sen måste bygga om sina projekt i ett nytt verktyg så kostar det ännu mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Conny, om det tar 6 månader att lära sig ditt verktyg ska du nog ta en funderare över hur gränssnittet ser ut
![]() Men jag håller med om din tanke, inte din summa dock. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|