FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Låt oss säga att jag köper in klick från t.ex google adwords för en kunds räkning. Klicket går till min sajt, där ökar jag på en räknare och redirectar vidare besökaren till kundens sajt. I dagsläget kör jag header('Location: xxx'); i php. Min fråga är vem kunden ser att klicket kommer från, mig eller google, och vilket är det bästa/korrekta sättet att göra redirecten så att kunden ser att trafiken faktiskt kommer från mig och inte google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför inte länka direkt till kunden ?
Då ser ju kunden varifrån klicken kommer ifrån. Sen kan du ju ge kunden en utskrift från adsense på kampanjen som du skapat för kundens räkning. Hm. nu när jag läser din fråga igen tror jag att jag missförstått dig lite.. ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vi vill att kunderna i sina webserverloggar skall kunna se att vi faktiskt levererar det vi lovar, dvs dom skall se att klicken kommer från vårt skript. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
ingen som har stenkoll på detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har aldrig testat men jag har för mig att Tradedoubler nydligen beskrev hur det fungerar i Officiella TradeDoubler-tråden. Enligt Tradedoubler skulle det inte vara din sajt som blir referer-URL. Det tar annars 1 minut att testa det själv för att vara på den säkra sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Enda sättet att lösa det på som jag känner till är att ha en landningssida där du har en länk typ "Klicka här för att komma vidare" (iofs inte den snyggaste lösningen) . //Björn |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|