Kom ihåg mig?

Konverteringsgrad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-28, 23:02 #1
z'wone z'wone är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Oct 2005
z'wone z'wone är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Oct 2005
Några beräknar konverteringsgrad/besök (lätt jämförbart, men trubbigt), några per unik besökare (svårjämförbart men kanske något mindre trubbigt). Samtidigt vet alla som varit med en tid att det ofta krävs 5-10 "besök" för att en "unik besökare" ska få förtroende nog till köp/registrering/förfrågan eller vad man nu vill göra (och att därför återbesöksfrekvensen blir ett minst lika viktigt mått som besöksfrekvensen).

Ska det då överhuvudtaget anses som relevant (med konverteringsgrad beräknat per "unik besökare" utom som aggregerat mått under en väldigt mycket längre tid - i den mån det överhuvudtaget går att fastställa en "unik besökare" på längre tid när nära 30% kasserar sina cookies varje månad)?

Skulle kunna vara en akademisk fråga, men är det inte. Har givetvis en koppling till huruvida det är sällanköpsvaror eller snabbrörliga konsumentvaror man saluför (om man nu gör det), men konsekvensen i jämförelse över tiden och mellan olika sajter blir extrem svajig utan att man håller en konsekvent linje i frågan. Någon som har argument för att verkligen göra det?
z'wone är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017