FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan!
Jag vill börja med att be om ursäkt om det redan finns en liknande tråd som denna, men jag har verkligen gjort många sökningar men blir inte klokare för det. Jag behöver hjälp med att välja rätt webbhotell. Just nu har jag erfarenhet av: * Ballou.se - Jag kan verkligen rekommendera detta webbhotell - både tjänster och support. 10+. Min sida har legat hos dem i ca 5 år (tror jag). Är ute efter något liknande, men där man kan få mer plats än 300 MB och mer trafik än 10 GB. * Scorpion Data - Alldeles ny kund där. På UNIX-server så att jag kan köra php. Mycket goda erfarenheter hittills. * Surftown.dk - Alldeles ny kund där på deras företagssida. Hyfsad support, men inte som Ballou eller Scorpion. På Windows-server, men mina ASP-script fungerar inte - därav problemet. De vill inte heller dra av momsen trots att de är i Danmark och fakturerar mig som är i Sverige (företag). Så vad jag är ute efter är följande: - Server i Sverige eller i närheten - Hög tillgänglighet, d.v.s. att den inte är nerkopplad titt som tätt - Bra support (=trevliga & kunniga männsikor) - Plats: minst 500 MB, gärna minst 1 GB och att man kan uppgradera allt eftersom man växer - Trafik: minst 30 GB per månad, kan ev behöva ännu mer, kanske 50 GB om ett år - ASP, ASP.net, ASPupload, AspJpeg, CDONTS - Kunna koppla till MySQL, MSSQL och Microsoft SQL 2000 - Bra statistik - Minst 50 POP e-mail - Obegr. antal alias - Säkerhetskopiering minst 2 ggr per vecka - Pris: max 300 kr inkl moms per månad Plus i kanten men ej nödvändigt: - Kunna skapa egna underdomäner Vad tror ni, finns det någon webbhotell som kan passa? Eller ska jag hålla nere antalet besökare i stället och sluta växa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Redigerade ditt inlägg lite, ägare av webbhotell får enligt WN;s regler inte svara eller skicka erbjudande per PM, oavsett om du frågar efter det eller ej.
Ett svar ifrån ett webbhotell som erbjuder dig en tjänst blir inte relevant, om någon annan tipsar dig om webbhotellet blir det istället en helt annan sak. 1: Webbhotellet vill sälja dig en tjänst. 2: Någon som tipsar dig om ett webbhotell vet att dom gör ett bra jobb och passar det du frågar efter, mycket mer relevant. Angående vad du söker, jag tror nog 90% av alla webbhotell kan erbjuda dig det du söker, även fast dom kanske inte har paket klara för de specifikationer så brukar alla vara tillmötesgående över hur specialpaket utformas. Har sett på endel forum att de större "jättarna", ingen nämnd ingen glömd, inte erbjuder andra konton än de som visas på deras hemsidor. Lycka till i ditt sökande |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
OK! Tack så mycket!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Finns många välja på, dock kan det bli problem hitta några bra ang utrymmet och sedan att du samtidigt vill ha MSSQL/MySQL.
Även brukar det tas ut safftiga priset på MSSQL alla fall om det är stor databas, om du behöver 500-1GB utrymme så känns det som du har rätt stor sida. Tyvärr är licenser dyra för MSSQL/Win blir även en del för SPLA annars skulle det nästa blivit billigare hafr en VPS/Deddi servrer. Vet inte om det finns några bra VPS för Windows men låter som SPLA licenserna kommer bli dyrt. Sist det diskuterades MSSQL så togs gate9 upp dom verkar kunna erbjuda det dock verkar trafiken kunna bli dyr hos dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har jag funderat lite och undrar om det blir lättare att hitta något bra om jag nöjer mig med detta?
- Server i Sverige eller i närheten - Hög tillgänglighet, d.v.s. att den inte är nerkopplad titt som tätt - Bra support (=trevliga & kunniga människor) - Plats: 500 MB, kan ev. behöva mer längre fram Trafik: minst 20 GB per månad till en början, kan ev behöva mer längre fram - ASP, ASP.net - ASPupload, AspJpeg, CDONTS (eller motsvarande) - Enkel statistik - Pris: max 300 kr inkl moms per månad En fördel om det går att köpa till med plats och trafik efter hand och ev. kunna koppla till databaser också senare. Dock ej nödvändigt till en början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Det du söker kan nog tillgodoses av...
Aleborg.se Sajthotellet.se Gate9.se Dom vet vad dom pysslar med... Alla har konton som passar din beskrivning, alternativt ett grundpaket + extra trafik och ändå landa under de 300:- du har som maxgräns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag återkommer med info inom kort hur jag valde och varför. Tänkte att det kunde vara bra för andra som söker liknande webbhotell att få en uppföljning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Tillslut så valde jag axentus.se. Superduper-support och med ett windowskonto som passade scripten och annat som kändes viktigt. Jag är helnöjd!!
Andra webbhotell som jag också tyckte hade bra support var bl a jx.se och sajthotellet.se. Jag valde ut ca 10 webbhotell som jag förhörde mig hos. Man märker ganska snabbt vilka som ger bra service. Så det är ett tips - att etablera mailkontakt innan man bokar! ![]() OBS! Jag är inte på något sätt inblandad i något webbhotell, vilket göra mina åsikter objektiva när det gäller den frågan. Kan ju vara bra att veta..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Är det ett sammanträffande att 2 personer spammar om servage.com med sitt första inlägg? För känns att det inte det är så troligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|