FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi blev i våras avstängda från adsense (ogiltiga klick) och våra intäkter frös inne. Vi försökte få en förklaring till detta från google, men det är ju som att försöka prata med en vägg.
Vi förstod aldrig varför. Vi är 2 st. som jobbar med sidan och vi vet att vi inte gjort något för att fuska. Jag har fúnderat en del på detta efteråt och jag har en teori om vad som hänt som jag vill dela med mig av. Detta av 2 orsaker, kanske kan det stoppa någon att drabbas av samma sak (om min teori stämmer) och för att få era synpunkter. Min teori: Som många småföretagare jobbar jag en hel del hemifrån. Där sköter jag mycket av hanteringen av de websidor jag är med och sköter. Därifrån har jag även loggat in på adsense för att följa upp hur annonseringen går. Hemma använder även barnen och deras kompisar flitigt samma dator och dom kör ofta på vår hemsida vetgirig.nu (som blev avstängd). Det är ju mycket möjligt att dom kan ha klickat på någon enstaka annons på vår sida. Jag har ju inte tänkt på att "förbjuda det" (vilket skulle vara rätt svårt rent praktiskt med kompisar etc). Givetvis kan ju inte google veta VEM som kör på datorn, dom kan ju då ha kopplat ihop att samma dator som har använts för att administrera adsense även har klickat på annonser !? Ett tips alltså - se till att undvika att detta sker (om ni tror på min teori). Sedan kan man tycka att det borde vara löjligt enkelt för google att bara ta bort dessa klick (kan bara vara något enstaka om min teori stämmer) i stället för att stänga av en partner... Om inte så vore det hederliga att betala ut ersättning för de giltiga klick som redan genererats i samband med att avtalet sägs upp (dvs om min teori stämmer och det rör sig om något enstaka klick) - men det kanske är en tanke från google att just utnyttja detta.... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|