FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Google rekommenderar att det inte ska finnas mer än 100 länkar på en sida, tycker ni man ska göra länkbyten med sidor där det är över 100 länkar på länksdan? (Antar att både interna och externa räknas).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det här är en uppmaning från Google för att försökta stävja länkmanin i jakten på PageRank och så vidare. Det finns inget bevisat i dagsläget som tyder på att en webbplats med fler än 100 externa länkar befinner sig i riskzonen. Tvärtom kan även undertecknad vittna om att det fungerar utan problem. Använd sunt förnuft så ska det inte vara någon risk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inga problem bara det att din länk får en mycket mindre andel av sidans PR eftersom det delas upp till alla länkar (interna + externa).
Personligen tycker jag det är slöseri med tid med sådana länkbyten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är viktigt det som Jim Westergren säger. Många tänker inte på att Page Rank overflow även gäller interna länkar från startsidan. Säg att du, likt många amerikanska amatörsajter, har 10 st länkar i sidfoten som andra har köpt i syfte att ta del av din PageRank, så betyder det att de interna länkarna på startsidan också generellt inte anses lika betydande. Det gäller inte bara PageRank utan TrustRank och "document importance" eller "document weight", med mera. Alltså den allmänna förmågan hos en webbsida att indexeras av Google och andra sökmotorer. Webbplatser som har den här typen av "slave links" i sidoten indexeras generellt sett inte heller lika djupt som de kanske skulle ha gjort om de hade lite bättre integritet i valet av externa länkar på startsidan. Några ord att tänka på! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Hittar inte att de särskiljer på externa och interna men det kanske sagts nån annanstans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Högst 100 länkar per webbsida är en bra utgångspunkt. Det gäller alltså både interna och externa länkar. Som Google skriver kan det alltså vara en bra idé att splitta en sitemap om den innehåller fler än 100 länkar - men på egen risk - om man vill följa Googles guidelines till punkt och pricka. Mitt tidigare resonnemang vara mer ett litet utfläkande om sökmotoroptimering, utan saklig relevans till Googles guidelines. Som dock gäller. Det var heller ingenting i mitt resonnemang som sade emot Googles guidelines. Kör på, publicera en webbplats med 100 000 webbsidor - men räkna med att du kan behöva 100 sitemaps då, om du vill göra precis som Googles guidelines säger. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tja, sitemaps har jag inte orkat göra hittills så det är nog inget problem för mig ;-) Det jag funderade på var om det var värt att göra länkbyten med sidor som har fler än hundra länkar på samma webbsida. Finns ju såna sidor som har hög page rank men man skulle kanske hamna som länk 200 eller nåt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om ni talar om xml sitemaps:
Citat:
Även om du menar HTML sitemaps så är jag tveksam att du orkar lägga in de 100 000 länkarna manuellt, generera sidorna med ett server side språk så går det hur smidigt som hellst. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|