FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag tänkte kolla vad nutella.se och nutella.nu är värda? Kan man bli stämd om man äger domänerna? Jag har fått förfrågan om dessa domän Hälsningar Simon ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du jobbar med choklad produkter så är det nog kört, då det är ett registrerat varumärke i den kategorin sen 1966, i övriga kategorier tror jag det är ganska lungt. men vem vet, underligare saker har ju hänt ..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för det snabba svaret. Ägaren hade bara recept nutella.se och nu vill han sälja den sidan. Vad kan domänen kosta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag ser inget speciellt värde utöver registreringsavgiften då det är ett inarbetat namn som leder till choklad enbart i tankarna. Finns bättre namn för en recept sida. Kanske nån annan har en annan värdering .. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack. ja, det finns andra namn som kanske är bättre. Vi får nog avvakta med att köpa den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Haha ni får nog avvakta med att köpa den, tur att du ej frågade om din egen domän som registrerades 2018-10-17
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
En viss risk tar man alltid när man registrerar trademarks (även om just Nutella/Ferrero ej verkar så aktiva beträffande detta just nu):
http://www.udrpsearch.com/search?que...&search=domain
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|