FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejsan WNare
![]() Har skickat iväg en förfrågan till mod om det här skulle klassas som egenreklam eller inte. Men ännu inte fått något svar efter några timmar trots aktivitet från denne. Lite snabb information då: Utvecklat ett API för realtidstjänster som minimerar serverbelastningen hos kunden om t.ex. har hög belastning pga. ajax-polling eller long-polling. Kundens serverkostnader blir då billigare samtidigt som de kan fokusera på sin egen kärnverksamhet. Först använde jag bara det själv, sedan såg jag att det fanns en efterfrågan på att inte behöva göra samma implementeringar och serverinstallationer överallt när man ska använda tjänsten på en ny sida eller applikation. Vad jag vill att ni ska ge kritik på då: Först och främst är det helhetsintrycket, vill att det ska se professionellt ut och inge ett förtroende för oss. Är det kanske något som är otydligt på sidan, för lite text, svårt att hitta kontaktuppgifterna? Ser sidan konstig ut i vissa enheter? Rätt lätt att man blir blind för sina egna projekt. Ber även om ursäkt för att sidan är på engelska, men det är för att jag började med det och har inte tid att ändra om det just nu. Men övriga förändringar fixar jag gärna ![]() Så att ingen påpekar detta: "We've currently served 5,551,800 API calls" den siffran stämmer inte, men är tänkt att göra i framtiden. Mest för syns skull. Övrig information Annars får ni gärna leka runt med mobiltelefonerna där nere. Ni kommer inte kunna se vad andra skickar, däremot från att ni skickar meddelandet till att det syns på skärmen så har det tagits emot och behandlats av våra servrar och tillbaka till användarna. Servrarna är uppe just nu och då ska status vara grön på signalerna där, annars är denne röd. Under Case Studies kommer ni hitta två "företag", blå och röd. Detta var tänkt att man ska skriva om kundens företag och på vilket sätt vi hjälpt dem. Men vi får se om det blir av. Några andra funderingar? Borde jag berätta mer om mig själv: vem jag är osv.? Tack på förhand! URL: https://pikoman.se Senast redigerad av Alex den 2015-03-21 klockan 21:38 Anledning: x264 glömde urlen i sin post |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|