FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
undrar kort och gott om det i googles ögon är bättre att svenska sajter är fysiskt placerade på svenskt ett webbhotell med ett svenskt ipnr ?
Eller det fungerar lika väl med ett snabbt utländskt webbhotell? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker generellt att det alltid är bättre att välja ett svenskt webbhotell för svenska sajter, men det viktiga är laddtiden till Sverige. Dvs servern bör ligga i norra Europa. Du har flera sajter på Loopia, funderar du på att byta till ett webbhotell utomlands?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja det är tanken
jag provar lite olika webbhotell just |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Likvärdig server i Tyskland/Holland lär ju inte påverka laddtiden något oerhört.
Vad jag har läst kan utländsk IP påverka rankingen hos Google om din sida är på svenska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
har en hel del WP sajter som har krävande plugin så jag behöver en hel del RAM b.la. men önskar samtidigt att helst inte ha en dedikerad server.
T.ex i USA finns prisvärda shared hostingskonto med 8GB ram för bara 25 $/månad |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hostgator har en ny tjänst "Business Cloud" som default är på 6GB i RAM o utökningsbar till 8.
Jag har provat/provar mina sajter redan nu på olika webbhotell o ser att RAMet går på max när jag kör några 10-tals wp sajter. Även processerna kan gå i taket men inte lika ofta (vad jag kunnat hitta här i Sverige är att Oderland i deras premium plus paket har 3GB och det är ganska bra) Senast redigerad av matzii den 2016-03-17 klockan 08:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jo, jag kom på att det kan vara maxminnet i cloudlinux per konto. Men svenska sidor i USA är ju inget att rekommendera. Jag tycker det mesta känns segt som ligger i USA oavsett snabbhet på servrar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
ja det är bra fråga hur mycket ett IP spelar roll för Google. Vet att det har gjort det förut men skulle tro att det inte har någon större betydelse idag. Utan det viktigaste är att sidan är generellt snabbt.
Men är att föredra att ha servern relativ nära i all fall. USA känns lite väl långt bort. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|