FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Jag har precis gått "live" med en ny hemsida jag har gjort. Efter några minuter så adderade jag en Gillaknapp på sidan. Den visade såklart 0 st likes. Men efter vara cirka 2 minuter så har gillaknappen helt plötsligt 4 st likes! Kollade trafiken och det vara bara jag själv som har besökt sidan. Kan detta kanske vara en taktik från Facebook för att uppmuntra och sätta fart på aktiviteten för underlättande av nya likes skall bli av? Har läst några artiklar förr tillbaka då det visar sig att folk är mer hängivna att trycka Gilla om det redan är någon före som har gjort detta - man vill inte vara först, eller ensam om att gilla något :-) Vad tror ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är knappen unik per sida, eller är det en knapp för hela sajten? Kan det vara så att någon klickat på knappen någon annanstans på sajten? Exempelvis du har vart själv på hemsida.se, men någon kanske likeat på hemsida.se/undersida?
Kan det vara så att knappen är kopplad till en facebooksida, och att du av någon anledning inte fick kontakt med facebook vid första sidanropet? Visar knappen 4 likes varje gång du refreshar sidan nu? Kan bero på mycket olika saker beroende på hur knappen är implementerad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men det som var lite skumt är att den var ju faktiskt nollställd vid starten. Och den är inte kopplad till någon grupp. Annars vet jag att gamla gilla eller bara postade länkar som har gillats för en hemsida i sin tur skapar likes vid implentering av en Gillaknapp. En av mina sajter hade redan över 600 st likes när lade till gillaknappen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hoppas man förstår på ett ungefär ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Man måste älska dagens terminologi
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Här står alla delar som påverkar: http://www.bloggjakt.se/hur-beraknas...r-en-webbsida/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns det botar som klickar kanske? Någon som vet? (Fast då borde väl kanske botarna behöva Facebook-konton, hehe) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|