FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bytte A-record IP från ett gammalt till ett nytt den 26 omkring 22:00 och trots det var så längesedan så får jag fortfarande upp det gamla IP när jag pingar adressen. Har förstått att det har att göra med hur längar min ISP cachar men brukar det verklgien ta sån här lång tid?
IP brukar funka korta stunder, sedan hoppar det tillbaka till gamla för mig och de jag frågat.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag brukar använda mig utav https://www.whatsmydns.net/ eller liknande tjänster för att se hur mina DNS ändringar propagerar runt om i världen.
Du kan även använda terminalen för att få fram DNS records för en domän: dig -t ANY hemsida.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Oj, blandat resultat. Är det verkligen så lång fördröjning innan det går igenom? Trodde det skulle gå fortare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Får fortfarande gamla IP när jag pingar. Herregud.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har inte varit inne i din lokala hostsfil och rotat? Eller i din routers DNS-konfiguration?
Byt DNS-server på din dator annars.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag fick svar från en annan källa att det kan vara problem hos den som sköter domänen/äger namnservrarna vilket är mitt webbhotell. Kan det stämma? Alla har ju hittills sagt att det bara inte propagerat, men det känns som det borde fungera nu.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gå till http://dnscheck.iis.se och se om den testen upptäcker något som är knepigt med domänen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ligger domänen hos någon registar som har DNSSEC? Prova att avaktivera det.
Du kan också få bra info från intodns.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu fungerar det. Kontaktade mitt webbhotell som i sin tur kontaktade någon på deras sida, de bekräftade att ett fel fanns och det är nu åtgärdat och rullar på!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|