FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För att försöka förklara det jag vill åstadkomma. Jag har flera små divar i två kolumner. Jag har använt float:left för dessa.
Jag vill lägga in ett tomrum längst uppe till vänster så att den vänstra kolumnen hamnar en bit längre ner än den högra. Några förslag?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bifogar bild för att illusterera. Det vänstra är det jag vill åstadkomma och det högra är som det blir...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Känns som att du måste använda två DIV'ar, en för resp. kolumn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är det jag vill komma ifrån. Jag vill ha en snygg lösning både presentationsmässigt och kodmässigt.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
float: left på alla, margin-top: n px på det första elementet i serien?
Jahopp, nej, det gick visst inte. Senast redigerad av allstars den 2013-10-15 klockan 12:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vad har du för syfte att inte vilja dela in det i fasta kolumner, skall det t.ex. ommöbleras vid mindre skärmstorlek? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Dels mobilanpassning och dels att det blir enklare och snyggare kod för att hämta och visa data, men jag kör nog på med två kolumner (en div per kolumn) till en början åtminstone.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
HTML-kod:
<html> <head> <style> body { margin: 0; padding: 0; width: 1000px; } .box { margin: 5%; height: 200px; width: 40%; float: left; display: block; position: relative; } .box:nth-child(odd) div { top: 75%; } .box div { width: 100%; height: 100%; position: absolute; background: blue; } </style> </head> <body> <div class="box"> <div> test </div> </div> <div class="box"> <div> test </div> </div> <div class="box"> <div> test </div> </div> <div class="box"> <div> test </div> </div> <div class="box"> <div> test </div> </div> <div class="box"> <div> test </div> </div> </body> </html> ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör en display:inline-block, font-size: 0 på parent och vertical-align: top samt margin-top på den du vill pusha ned?
Då slipper du köra wrapper runt varje kolumn eller rad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|