FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hej!
Har kört fast lite här...Jag har ett formulär som räknar ihop ett "input" value med ett fast value. så här $j('#debtid').keyup(function(){ if(!isNaN(this.value) && this.value.length!=0) { sum = parseFloat(this.value) * parseFloat($j('#debtid1').val()); sumink= sum*1.25; } $j('#debex').html(sum.toFixed(2));//(har classnamn .totex) $j('#debink').html(sumink.toFixed(2)); calculateall(); }); också har jag 7 st sådana rader(functioner,fält..), allt väll hittills räknar ihop utan problem men sedan när jag ska räkna ihop dessa rader för totalt värde så fungerar det inte längre, alltså functionen calculateall() fungerar inte. function calculateall() { var exsum = 0; $j('.totex').each(function() { if(!isNaN(this.value) && this.value.length!=0) { exsum += parseFloat(this.value); } }); $j('#exsum').html(exsum.toFixed(0)); } jag antar att det har med att göra att alla värdena i dessa div som har classnamn totex är uppdaterade med jquery, men hur får jag då tag på det nya värdet så jag kan fylla i totalvärdet? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|