FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har för en kunds räkning tagit fram en starkt modifierad version av WP e-Commerce (getshopped.org). Kunden har i dagsläget en webshop med ca 15.000 besökare i månaden, som kommer att skickas vidare till nya när allt är klart. Nu behöver jag tips på vad för hosting jag ska välja. Är inte speciellt bevandrad vad det gäller servrar och hosting. Så jag vill inte behöva konfigurera något själv. Det ska vara lätt att skala upp det då kunden kommer att börja expandera utanför landet. Ett krav från kunden är att servrarna ska befinna sig i Sverige.
Tacksam för förslag om hur jag bör gå tillväga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
15000 är ju inte vrålmycket direkt. Du skulle nog kunna börja på en stabil shared host och sedan flytta över i egen server när det börjar ta fart. Kanske ett proffskonto hos Oderland eller egensajt?
Koppla på någon CDN för snabbare åtkomst utifrån. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förlåt det ligger på ca 30.000 just nu, kollade fel anteckningar innan. Saken är att kunden ska expandera ut på andra marknader nästan direkt och då han sitter inne på bra med kontakter kommer nog besökarsiffran öka rätt drastiskt. Vill gärna slippa att byta till en annan hosting direkt. Värt att notera kanske är att det skrivs/läses en hel del från databasen (MySQL).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om er webbshopp ska expandera och klara av många produkter och besökare bör ni överväga tycker jag att gå över till Magento.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skaffa en vps. Jag kör allt på glesys.
Att gå över till magento Var nog det minst insiktsfulla svaret man kunde gett med tanke på vad tråden handlade om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du kanske ska läsa vad trådskaparen frågade innan du svarar? Om du gör det förstår du nog hur intetgivande det svaret var.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ztream, jag förstår din frustation över hans kommentar, men drick kaffet lugnt!
Danielos: Sure, magento är en bra plattform att driva en webbshop med, men det var inte vad TS frågade om. Läs igen ![]() OnTopic: Jag tror också på en VPS! Finns hos många hosting företag, men har också hört att glesys är helt okej! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen tror jag Glesys har riktigt bra vps servrar, dom känns väldigt seriösa med det dom gör. Har dock noterat att dom haft lite problem med lagringsgrejorna vid olika tillfällen så vps servrar behövt startats om men det är dom inte eensamma om när man kör san/nas med vps servrar så där är dom nog inte sämre än andra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Löste det sig?
|
||