FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns många olika metoder.
Jag vet inte hur det fungerar för Facebook men för Twitter finns det automatiserade script som kan köras för att skapa följare etc. Jag har testat en av tjänsterna, vet ej om det var den, men då fick man många likes på kort tid. De personer jag kollade kom från ett och samma land, hade samma utbildning och jobbade på samma företag ![]() Annars går det att köpa upp grupper, lägga in tävlingar - "Gilla denna sidan och var med i utlottningen om..". Denna metod borde vara bäst ur ett kvalitetsmässigt perspektiv, om man nu bryr sig om det. Sen har vi flera stora länder i öst med billig arbetskraft som även kan hjälpa till ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
I bästa fall personer som utan att direkt vilja det tvingas att gilla din sida för att göra något annat - till exempel spela ett spel.
I värsta fall får du ett par indier som sitter och gillar med sin fejkprofil. I vilket fall får du upp en siffra på facebook som inte hjälper dig i din egen marknadsföring speciellt mycket alls.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Precis som dom ovan talande säger, plus så tjänster liknande "gilla min sida så gillar jag din".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är nästan helt säker på att personerna bakom den sidan i sin tur köper alla likes från en internationell leverantör för en mycket billig peng.
Det är därför de inte kan garantera att personerna som gillar är svenska. Om det handlar om äkta likes eller inte är svårt att bedöma men det är mycket vanligt med att folk sitter med tusentals konton som de sedan "beordrar" att gilla en speciell sida. Vill man bara ha flera likes så spelar det ingen roll. Det är dock som någon här ovanför skrev helt värdelöst för en marknadsföring, speciellt om du vill nå ut till svenskar. Jag rekommenderar er också att köpa via freelancer eller digitalpoint om ni ändå ska köpa, då får ni samma sak betydligt billigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man får väl också anta att Facebook är medvetna om att detta sker och att de kommer vidta åtgärder allteftersom.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ingen av Facebooks funktioner får användas som "entry mekanism" för en tävling eller utlottning. Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-16 klockan 14:57 Anledning: egenreklam bortredigerad |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag tycker också att lägga pengar och energi på att kolla upp sådana här alternativ är tid som gärna kan spenderas på andra marknadsföringsåtgärder.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det värdet urvattnas alltmer i och med sådana här aktörer. För ett litet företag som har lika många likes som storföretag blir effekten snarare det omvända, särskilt när det är uppenbart att de köpt sina likes.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|