Kom ihåg mig?

Start aktiebolag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-29, 23:36 #1
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Standard Starta aktiebolag?

Hej,

Jag har lite funderingar kring att starta företag. Den främsta anledningen till varför jag vill ha ett företag är att slippa skatta ca hälften av mina affiliate inkomster. Alla mina kostnader är i princip webbhotell och domäner och är relaterade till det företag jag skulle ha och därför skulle jag om jag förstått det hela rätt kunna dra av dessa kostnader mot företagets vinst.

Just nu funderar jag på aktiebolag eftersom på det viset verkar jag som privatperson vara mest skyddad om nåt skulle gå dåligt och i det långa loppet är det ändå ett aktiebolag som är värt och hur dem flesta seriösa bolag är uppbyggda (säger detta utan direkt vetande men känns som det är så).

Tänker jag rätt eller borde jag tänka om?

I nuläget har jag ingen som helst aning om hur det går till att äga ett aktiebolag men jag vill gärna lära mig så mycket som helst om det och sköta det mesta själv. Vad är det egentligen man borde läsa på om? Jag går fortfarande på gymnasiet så helst ska jag kunna göra detta hemma vid datorn.

Kikat lite på verksamt.se men många delar känns inte befintliga för mig eftersom jag inte hade tänkt sälja någonting utan endast dra in pengar genom affiliating, men det kanske inte spelar någon roll.

Tar gärna emot tips.

Tack så mycket!

Senast redigerad av Knös den 2011-12-29 klockan 23:42
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017