FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag har lite funderingar kring att starta företag. Den främsta anledningen till varför jag vill ha ett företag är att slippa skatta ca hälften av mina affiliate inkomster. Alla mina kostnader är i princip webbhotell och domäner och är relaterade till det företag jag skulle ha och därför skulle jag om jag förstått det hela rätt kunna dra av dessa kostnader mot företagets vinst. Just nu funderar jag på aktiebolag eftersom på det viset verkar jag som privatperson vara mest skyddad om nåt skulle gå dåligt och i det långa loppet är det ändå ett aktiebolag som är värt och hur dem flesta seriösa bolag är uppbyggda (säger detta utan direkt vetande men känns som det är så). Tänker jag rätt eller borde jag tänka om? I nuläget har jag ingen som helst aning om hur det går till att äga ett aktiebolag men jag vill gärna lära mig så mycket som helst om det och sköta det mesta själv. Vad är det egentligen man borde läsa på om? Jag går fortfarande på gymnasiet så helst ska jag kunna göra detta hemma vid datorn. Kikat lite på verksamt.se men många delar känns inte befintliga för mig eftersom jag inte hade tänkt sälja någonting utan endast dra in pengar genom affiliating, men det kanske inte spelar någon roll. Tar gärna emot tips. Tack så mycket! Senast redigerad av Knös den 2011-12-29 klockan 23:42 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|