FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag blir knäpp att jag inte får det att fungera, har testat en massa olika saker i 2 dagar och ger nästan upp, därför chansar jag här nu och försöker få ett svar.
Jag har en hyper-v igång och kör debian på den. Fopen och cURL är aktiverat. Från hyper-v (hemsidan) ska den connecta till Windows där radio programmet jag använder är installerat, den ska gå in och kolla så låten inte är spelad m.m.. Allt fungerar klockrent UTOM att den ska connecta till programmet och se om det går att önska en låt. Är det någon vänlig själv som kan tänkas berätta vad felet kanske är? Brandväggen är avstängd Inget annat program är installerat som kan tänkas stoppa. Hyper-v och Windows burken kör med interna ip nummer som 192.168 och servern är kopplad till Netgear routern. Det finns två anslutningar i Windows, den ena är den som går till routern och den andra är den som hyper-v skapade när jag installerade den. Jag hoppas jag har förklarat rätt och google har inte varit till någon stor hjälp.. Tips tar tacksamt emot!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter de (nätverkskorten) på samma vlan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det sitter ett nätverkskort i som är kopplat från servern till routern och den får IP nummer 192.168.1.5 sedan när jag installerade Hyper-V så skapades en ny anslutning med Ip 192.168.1.6 . För att ansluta från Joomla och till Windows burken (utanför hyper-v) så får jag ställa in ett av de interna samt port 1221.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag vet inte om du blir klokare av detta: länk
Men det är en bit på väg. Kolla hur ditt nätverkskort är uppsatt och hur hyper-v-nätverket är uppsatt. Eventuellt kan det vara enklast att lägga till ett internal-nätverk där klienten och hosten kan kommunicera ostört. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tyvärr förstod jag inte mycket av det. Har testat att köra en extended och en intern men får inte det att fungera. Tack iaf för hjälpen! God Jul!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|