FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Detta är grymt bra gjort och jag hoppas fler följer exemplet. http://allehanda.se/start/harnosand/...os-dollarstore
Vad tycker du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är jag ingen snattare och skulle inte råkat ut för detta, men jag hade säkert valt vägen via polisen. Jag hade heller inte accepterat en "administrativ avgift" - vill de ha skadestånd får de kalla det skadestånd och visa hur de kommit fram till just det beloppet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att det låter helt fantastiskt och om det fanns i nån butik här i närheten så skulle jag gå dit och sno grejjer varje dag.
Det som hindrar mig från att sno grejjer nu är trots allt att det skulle bli för jobbigt om man åkte fast. Att gå runt med en skylt en stund (medans man fyller fickorna) vore helt fantastiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det ens lagligt för Dollarstore att ta ut en administrationsavgift på det sättet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag ska väl förtydliga innan det kommer påhopp, jag tycker inte att det är rätt sätt men samtidigt är nog 1500:- generellt en rätt rimlig kostnad om man ser till kostnader för nedlagd tid. Värre är det med APB:s utpressningsförsök med summor som är betydligt större. Senast redigerad av Westman den 2011-11-18 klockan 15:47 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej. En sådan avgift är inte laglig. Dollarstore får yrka på sina kostnader vid en eventuellt påföljande rättslig process.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Klyftig chef den där Peter Ahlberg:
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Annars borde väl APB och dess kompisar polisanmälts för länge sen. Senast redigerad av Westman den 2011-11-19 klockan 10:34 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Tills dess att någon lämnar in en polisanmälan gällande utpressning och får en dom i ärendet
så kan de fortsätta, precis som om inget hänt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Haha vad skumma människor det finns..
"Jag vet inte vad lagen säger om detta..." "Då får man stå för det i tingsrätten.." Detta borde inte ens bli en tråd, så oseriöst. mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|