Kom ihåg mig?

Bokföring av intäkter från affiliatenätverk

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-09, 14:43 #1
Torreman Torreman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Torreman Torreman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Standard Bokföring av intäkter från affiliatenätverk

Huvudfrågan och diskussionen är: När blir en intäkt från ett affiliatenätverk en intäkt i bokföringen?

Driver själv ett aktiebolag som säljer mest konsulttjänster. Jag bokför löpande fakturor och intäkter. Men när det gäller inkomster från affiliatemarknadsföring så kan man ofta själv bestämma när utbetalningar skall ske. Oftast vill jag komma upp i kring 10 kkr per månad för att en utbetalning skall ske. Men på en del nätverk kan jag sätta ännu högre summor. Detta leder till att jag kan skatteplanera med utbetalningarna, dvs förskjuta en del av intäkter till nästa år eller till och med i flera år. Är detta tillåtet? Det kan tyckas som en dålig affär att ha pengar hos ett affiliatenätverk med noll i ränta, men om jag vet att jag ska göra en del inköp och att andra inkomster troligtvis kommer att minska kommande år så kan det vara en mycket god affär.

Eller är det så att jag i slutet av året måste kolla upp hur mycket jag har på olika affiliatekonton och bokföra dem som en fodran?

Vad säger ni?

Vad säger representanter från affiliatenätverken?
Torreman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017