FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena,
Håller på med vår webbstrategi för vår revisions- och bokföringsbyrå. Och skulle tycka det var kul med input! * Tappar vi "Googlepoäng"/tyngd genom att splitta upp vårt företag på flera sidor? * Allmänt, är det ett bra upplägg? * Några idéer på tillägg som kunde vara roligt? Hur jag tänker: Vårt företagsnamn är vår "huvudsida" där vi har en blogg (visa på transparens, personligt, ger indexerade sidor på Google) och lite bilder på personalen och annat vanligt. Vi håller också på att släppa en hel del roliga tjänster som inte finns i vår bransch sedan tidigare och dessa ska presenteras med filmer. Inloggning till dessa finns också här. Ambitionen är att ha låg förvaltning och kanske inte full fokus på konvertering utan mer på att uppfattas som ett gott och trevligt bolag. I stället försöker vi använda nischade sidor för att lyfta fram våra kompetenser. Där kompetensen ingår i domännamnet och vi jobbar med att fylla dem med Googlejuice så vi får naturliga inlänkar, dvs ger bort något gottigt. På dessa sidor vill vi konvertera och kompenserar bristande organiska besökare med Adwords till att börja med. Dessa sidor är tydliga med att vi är avsändare och givetvis länkade till oss. Dessutom bygger vi kring Facebook (feedback och tribetänkande), Twitter (kundsupport) och Mynewsdesk (pressrum). Plus lite annat... |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|