Kom ihåg mig?

Einards - Ett "antivirus" för hemsidor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-28, 21:31 #1
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar

Reg.datum: Apr 2010
Standard Einards - Ett "antivirus" för hemsidor

Efter månader utav programmering, nästan 27.000 rader kod och ett jävla mekande med detta projekt är det äntligen färdigt*.

Jag presenterar för er; en tjänst som förhoppningsvis kommer hjälpa er hemsidas säkerhet och ge er en uppfattning över hur attacker på eran hemsida "går till".

En tjänst som kommer hjälpa er att analysera attacker på eran hemsida, som varnar er vid intrång och olika attacker.

Jag presenterar, www.einards.com - Einar Digital Security

__________________________________________________ _

Ok, nog med epic intro.

En liten mer förståerlig version utav texten ovan.
Einards är alltså en tjänst som scannar av hemsidor efter hot, den kan i nuläget identifiera SQL-injections, XSS och till vis mån RFI.
Min tjänst upptäcker även när ett okontrollerat mönster utav attacker sker på eran sida, d.v.s när det helt plötsligt händer en jävla massa attacker under en dag. Exempelvis ifall en sårbarhet på eran sida har blivit postat på ett forum, IRC-kanal eller dylikt.

Detta tillsammans med detaljerade grafer, tidslinjer och analyseringsverktyg. Så ifall olyckan skulle vara framme någon gång och eran hemsida skulle bli hackad, få databasen dumpad eller liknande och ni använder Einards så kan ni enkelt gå tillbaka till den ungefärliga tidpunkten den blev hackad och kolla loggarna på Einards.

Loggarna är strukturerade, man kan filtrera efter olika parametrar m.m.

Einards skickar även ut notifikationer via e-post (ifall användaren vill) när exempelvis ett alarm uppkommer.
Så ifall ni sitter vid datorn och någon illasinnad försöker på en SQL-injection blir ni notifierade via epost och kan enkelt kolla ifall attacken var harmlös eller inte.

__________________________________________________ __

Det är mycket simpelt att komma igång, det enda ni behöver göra är att skapa en användare, lägga till er hemsida, ladda ner en PHP-klass sen inkludera den på eran hemsida.

That's it! Einards håller nu koll på eran hemsida och allt som har med dess säkerhet att göra.

*Så, just nu är sidan i Beta version, antagligen kommer det komma upp en del buggar och existera en massa stavfel (är inte så jättebra på engelska).
Men jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om den, designmässigt, funktionsmässigt m.m.

Ha det fint!
/Alexander LJ
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017