Kom ihåg mig?

När vi inte finns mer...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-23, 12:33 #1
Balou Balou är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Balou Balou är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Earth När vi inte finns mer...

Hej, inte mening att sprida en dyster stämning så här under soliga påsken... men har gått och funderat ett tag på en sak som ni kanske har svar på..!?

Vi är alla webmasters här, som heltid- el halvtidsssysselsättning eller som fritid och hobby, gemensamt är också då oftast att man har en massa värdefulla domäner och sajter!
Vi kommer alla förr eller senare att lämna detta jordeliv, men vad händer om det händer förr? Ja menar vi kan ju alla dö här och nu, vad finns det för handlingsplan för våra nära och kära dvs man/fru/pojkvän/flickvän/sambo/familj etc de har ju oftast inte vetskap eller snarare kunskap om alltifrån lösenord till våra konton mm samt värde på våra domäner och webbsidor!!!
Vidare ändrar man ju lösenord stup i kvarten så att skriva ner någonstans är ju inte hållbart heller..

T ex min respektive vet ju om att jag har en massa webbsidor och domäner, men inte mer än så.. var och hur ska hon/han ta vägen med att sälja av detta arv? Trassligt är bara förnamnet på hur det skulle vara eller hur? Hon/han kan ju bli grundlurad verkligen av folk som ska "hjälpa" henne ett och annat om jag en dag är borta

Det är ett orosmoment detta för mig iallafall, vad känner ni?

Senast redigerad av Balou den 2011-06-26 klockan 15:42
Balou är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017