FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
På alla de teman jag köper från Themeforest.net så går det inte att skriva med ÅÄÖ. Hur gör jag för att "kunna" skriva med ÅÄÖ?
Ska tillägga att jag försökt byta ut ö mot ö samt å mot å etc. Fungerar inte heller. Tacksam för svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En länk skulle underlätta. Det är förmodligen ett teckenkodningsfel.
Förmodligen är de teman du köper från Themeforest i UTF-8 och du kör någon annan teckenkodning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det fungerar med ÅÄÖ i texten men inte i rubrikerna. Jättetacksam om du har något tips! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det beror på att du (dom som gjort temat) använder sIFR som byter ut texten och gör om den till FLASH istället. Detta pga. att man ska kunna använda speciella fonter utan att användaren behöver ha dom installerade sedan tidigare.
Förmodligen finns inte ÅÄÖ i den fonten som är vald. Eller så har sIFR problem med ÅÄÖ generellt. Har aldrig använt det så jag vet tyvärr inte ![]() Nu har du nåt att gå på i alla fall! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har haft samma prob, hitta sida för att göra om fonts till js filer som ofta behövs. Gjorde om egen font mef åäö stöd och bytte. Sitter på nallen men påminner du mig om någon dag så kan du få länk
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Damn, jag får nog ta hjälp av någon kollega IRL. Era förslag är säkert hjälpsamma men jag är lite för blåbär för att klara detta på egen hand
![]() Tack för er hjälp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Blåa bär vette fan, jag är grön själv :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |