FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu är vår senaste e-butik 99 % klar och ligger live. Vi har redan börjat få in de första beställningarna, men lite finjusteringar återstår att göra - framför allt inom grundläggande SEO.
Själv har jag knappt varit delaktig i processen överhuvudtaget. Det här är alltså den första shoppen som mina anställda har tagit fram mer eller mindre på egen hand. Shoppen är en hybrid mellan vårt eget e-handelssystem och Textalk. Jag skulle uppskatta om folk ville ge lite synpunkter: http://www.amorlina.se Jag kan varken ta åt mig äran eller skammen för den här shoppen, men är i stort behov av feedback. Vi har arbetat med underkläder länge, men det här är den första renodlade underklädesbutiken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite snabba designgrejer bara.
- Går inte att läsa länkarna när man man hover:ar dem. - Inga redigerade knappar så på min dator (Windows XP med klassiskt tema) är knapparna grå och "klumpiga". - Sökrutan samt linjerna i kategoriträdet ser jag inte om jag inte har skärmen i precis korrekt vinkel. - Halvtråkig grafik överlag ("Massor av vårnyheter"-bilden, "Håll koll på vårt nyhetsbrev" osv.). Väldigt pixligt och alla bilder känns utdragna på höjden. - Rubriken "Produkter" samt "Välkommen till Amorlina" borde linjera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tack! Inga av felen som du hänvisar till är synliga för mig på min dator. Vilket betyder att du har hittat ett mycket viktigt fel - vi har inte gått igenom sidan för att göra den kompatibel med alla webbläsare och operativsystem. Ett klassiskt misstag. Mycket bra och viktig anmärkning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ska förtydliga mig. När jag skrev att bilderna känns utdragna på höjden menade jag texterna i bilderna. Dock känns det som att bilderna egentligen är mindre men blivit förstorade till det dubbla och därmed förlorat kvalité (borde vara likadant i alla webbläsare, operativsystem och fönsterstorlekar).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej,
Sitter med: Vista med Google Chrome 1. Logotypen tycker jag känns lite.. genererad i en automatisk web 2.0 generator. Kanske är mer personlig åsikt. Men jag hade gärna sett att ni lade till någon form av grafiskt element till den kanske. Just speglingen känns lite ![]() 2. Inramningen saknas. Skulle gärna vilja se mer inramningen av main-elementet. 3. Hade gärna sett en övre meny 4. Ser knappt sökfältet 5. Saknas footer 6. "Om oss" känns lite för anonym. 7. Tycker även ni ska lägga in en blogg med senaste inlägg. Gjorde lite snabba ändringar i PS för att visa vad jag menar, hoppas inte det gör något. Men bryr sig kunder verkligen om design-element när det finns så mycket ögongodis ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Snygg och enkel shop. Precis som det borde vara, men som kan vara svårt att få till då man ofta vill trycka in så mycket som möjligt. Bra jobbat!
Jag tycker loggan känns sisådär, men den känns ändå som ett mycket smart val med tanke på att det är en del stora aktörer som vänder sig till kvinnor som kör samma typ av logga. Det gör att man får en igenkänningsfaktor. Jag gillar inte fetstilen ni har på ´vårnyheter´, ´låg frakt´, öppet köp´ ´nyhetsbrev´. Eller jag kanske skall förtydliga mig. Jag gillar att ni har det men den känns alltför fet. Det stör mitt öga. Kanske den inte skall ha större font? Jag skulle också gärna se en större ´lägg i varukorgen´-knapp. Minst i samma höjd som ántalsrutan´. Nu är det ett ganska tajt utrymme för texten i knappen vilket gör att det blir svårare att läsa, både i sidled och höjdled så ni skulle tjäna på att göra den större. Ni kanske skulle ha en slogan, eller något som talar om vad ni säljer i headern så att man ser vart man har kommit även om man inte kommer in via första sidan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|