FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej WN!
![]() Jag har en blogg på engelska som riktar sig till webbdesigners och har cirka 30k unika besökare i månaden. Jag har lagt till ett adsense-block i början av alla inlägg men eftersom att bloggen inriktar sig till folk som i stort sätt lever på internet så trycker de inte på textlänkarna eftersom de vet att det är reklam, och jag tjänar inga cash. Är det kanske någon av er som har något tips på hur jag kan tjäna pengar, behöver inte nödvändigtvis vara textlänkar. Ha det bra, Karl |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett tips kan vara att söka på keywords som typ "webdesign" på Google och sedan se vilka som annonserar via adwords där. Sedan kan du ta kontakt med dessa och presentera din sajt och förklara varför dom skulle tjäna på att just ha en banner på just din sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
en bra idé. en annan är att leta reda på nya tjänster/produkter inom webnichen som du tror kommer bli heta och sedan affiliate-marknadsföra dessa direkt till dina users. kanske måste tänka lite längre än vanliga adsenseblock liksom
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade satsat på AdSense. Fast bättre annonsplacering då. Lär funka
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
sälj reklam
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu blev dock jag mycket nyfiken på vad det är för blogg. Lust att PM:a url?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag hade satsat på att aktivt sälja reklam. Börja någorlunda billigt och höj priserna något varje år. Viktigast är nog att reklamen är attraktiv för annonsörerna, dvs både storleksmässigt och placeringsmässigt. Den modell som wn.se använder känns föredömlig.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|