Kom ihåg mig?

S: Hemsida med inkomstmöjligheter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-12, 14:06 #1
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Green Flag S: Hemsida med inkomstmöjligheter

Jag säljer nu affiliatesajten gå-ner-i-vikt-snabbt.se.

Beskrivning: Wordpress-baserad hemsida som säljer en produkt som lär folk hur man går ner i vikt. Produkten jag säljer nu är en e-bok skriven på engelska (konverterar inte bra i Sverige av uppenbara anledningar) och jag orkar inte hålla på med sidan mer. Tröttnat, helt enkelt.

Dels för att ämnet inte intresserar mig, men även för att jag behöver pengarna till andra projekt jag faktiskt brinner för -- har många järn i elden. Ni som följer min blogg, ni vet vad jag snackar om.

Anledningen till att jag slängt in ett antal AdSense-annonser på hemsidan är för att den inte konverterat bra alls, och för att jag -- som sagt -- tröttnat. Vill bara bli av med hemsidan så snart som möjligt.

Tanken bakom hemsidan är att alla besökare kommer via sökmotorer (därav den spammiga domänen). För tillfället rankar sidan på #2 efter en sökning på frasen "gå ner i vikt snabbt". Inte en stabil placering, hoppar ner till 3-4 då och då.

Den senaste månaden har hemsidan haft 416 sidvisningar och 266 besök (om jag förstått Analytics rätt). Ingen imponerande statistik, men det bör gå att förbättra genom att hoppa upp till förstaplatsen.

Sidan har 236 (lågkvalitativa) länkar pekandes till sig, samt 68 indexerade sidor hos Google. Och en PR på 1. Jag har alltså lagt ner tid på sidan genom att skriva innehåll, men eftersom det inte lönat sig så säljer jag nu hemsidan.

En blogg går även att hitta på domän/blogg. Har ni några frågor, skicka mig ett PM.

Startar budgivningen på 3000 kronor.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017