Kom ihåg mig?

Säljes: Facebookrape.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-26, 16:53 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Standard Säljes: Facebookrape.se

Tjena!
Jag skulle nu vilja sälja min hemsida Facebookrape.se.

Beskrivning

Namnet låter lite underligt, och det härstammar från uttrycket "Facerape" som används för att beskriva en situation när någon har glömt att logga ut från Facebook, och någon annan då passar på att skriva något skojigt/ironiskt elakt i personens facebookstatus. Hela grejen med en facerape är ironisk och på skoj och brukar leda till en hel del skratt.

Sidan är med andra ord ett ställe där personer kan ladda upp sina facerapes - Antingen som dem själva har begått eller om dem har blivit drabbade.

Annonsering

Jag har inte marknadsfört sidan i någon större utsträckning, däremot så har den blivit exponerad på Facebook ett antal gånger och i princip varje besökare kommer ifrån Facebook.

Jag är säker på att med lite mer marknadsföring så kan antalet besökare och populariteten hos sidan öka markant. Med den lilla exponering sidan ha fått på facebook så har den trots allt blivit väldigt omtyckt.

Statistik

Jag har inte installerat något välkänt verktyg för statistik på sidan såsom Google Analytics etc. Däremot så har jag använt mig utav ett wordpressplugin vid namn "Who's online" som enligt mig ger mycket bra, intressant samt korrekt statistik.

Statistiken säger:

2146 visitors since 10-27-2010 03:36 pm UTC

Detta är enligt mig mycket bra med tanke på den lilla exponering sidan faktiskt har fått.

Den statistiken säger kanske inte så mycket, men ger i alla fall en liten inblick i hur det ligger till.

När det gäller dagliga besök så är siffran inte alls hög numera, detta för att jag av tidsbrist och andra skäl inte har uppdaterat sidan eller arbetat med den, när den var ny och jag var aktiv så låg det dock på minst 50 besökare / dag.

Funktioner samt teknisk information

Sidan är byggd i Wordpress och använder några plugins för att ge sidans funktioner. Som ni säkert redan vet så är Wordpress byggt i PHP mot MYSQL.

Sidan är stationerad hos One.com, en budgetlösning som för mig var det allra bästa alternativet när jag lanserade sidan.

Inkomster

Sidan har hittills inte haft några inkomster alls. Detta är relativt självklart då inga annonser finns på sidan. Det går dock att åtgärda rätt enkelt om man skulle känna för det. Med besökare så kan man nog generera en del pengar på detta.

Varför vill jag sälja sidan?
Facebookrape.se var en idé som plötsligt poppade upp i mitt huvud. Jag satte genast igång att jobba på projektet och jag tänkte inte riktigt på huruvida jag skulle kunna driva sidan.

Nu har det gått ungefär en månad, och min motivation till att driva sidan har tyvärr försvunnit tillsammans med tidsbrist då jag har blivit upptagen med andra projekt.

Vad följer med?

Hemsidan, domän, webbhotellskonto hos One.com i ett år samt facebooksidan med 146 medlemmar.

Pris

Jag sätter startbudet på 500 SEK. Minsta höjning är 50 SEK. Auktionen pågår till klockan 20.00 på Söndag (2010-11-28) och den förlängs med en timme om ett bud inkommer efter klockan 19.00 på söndag.

Köp nu pris är 1000 kr.
Säljer som privatperson.

Med vänliga hälsningar
Henrik
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-27, 10:30 #2
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Köparen får dock vara uppmärksamma om att facebook är väldigt värna om sitt namn.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-27, 11:49 #3
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Köparen får dock vara uppmärksamma om att facebook är väldigt värna om sitt namn.
Ja så lär det vara. Jag har dock inte stött på något problem hittills och jag tror inte heller att sidans namn inkräktar på någon funktion/tjänst från Facebook som dem kan vilja skydda, förutom deras namn då.
Oläst 2010-11-27, 12:31 #4
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Lindberg Visa inlägg
Ja så lär det vara. Jag har dock inte stött på något problem hittills och jag tror inte heller att sidans namn inkräktar på någon funktion/tjänst från Facebook som dem kan vilja skydda, förutom deras namn då.
Jag tror inte det är nga problem för en köpare. Hade det däremot varit en sexsida så hade det nog varit ett problem.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 10:55 #5
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Facebook har stämt "lamebook" även fast de parodierar poster från facebook.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 11:09 #6
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
Facebook har stämt "lamebook" även fast de parodierar poster från facebook.
Källa på det?
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 11:36 #7
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Det motsatta har skett enligt:

http://techcrunch.com/2010/11/05/lamebook-vs-facebook/
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 14:07 #8
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Det är en mycket liten chans att de huvudtaget skulle bry sig om Facebookrape.se då det finns sidor som Facebookrape.org och Facebookrape.com som inte verkar ha råkat ut för trubbel.

När det gäller Lamebook så finns det att läsa att denna sida växte explosionsartat och tar emot hundratals med "roliga statusar" varje dag. Och om man ser på deras logo, ja då är det rätt förståeligt varför de provocerar Facebook.

Med andra ord så tror jag inte att det är ett särskilt stort problem huvudtaget, och jag vore tacksam om ni kunde ta denna diskussion i en annan tråd än min försäljningstråd..
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017