FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan WN!
Har en fråga, jag jobbar just nu med ett shopsystem och behöver lite hjälp ang limit för integer i mysql. Var ligger limit? ser att det står något om 255 tecken i phpmyadmin, men vad är högsta talet, vi ska spara barcodes i databasen. Tacksam för all hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Manualen har bra svar, kolla under type INT
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/...ric-types.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
För EAN13 tex, så behövs det unsigned big int i MySQL (Detta då dom svenska streckkoderna börjar på 7).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Men iallafall tror jag min fråga är besvarad och tackar för all hjälp från hnn och nosnaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
man kan spara siffror som varchar också
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nackdelen är att indexet då blir mycket större och sökningar därför tar längre tid. Men ska man ha olika system är det kanske ändå det bästa - det kan ju finnas system som börjar på en nolla till exempel, och då är numeriska datatyper ingen höjdare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
samtidigt som sorteringarna inte blir rätt.
Sorteringen kommer bli 1000 200 30 9 Istället för 9 30 200 1000 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det gör inget, ska inte sortera upp de, ska bara ha de i en tabell med produkter som senare ska visas på hemsidan. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom är det lite förvirrande att fråga om 'limit' som är något helt annat. Du undrar ju om största/minsta möjliga värde. Senast redigerad av martine den 2010-09-16 klockan 16:01 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|