FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför är Google så seg på att indexera min webbplats? Det var ett tag sen nu som jag ändrade i description taggen för förstasidan men google visar fortfarande den gamla versionen. Hur lång tid brukar det ta och finns det något sätt man kan skynda på det hela?
Gå in och kolla min description på den här sidan http://designbank.se sedan sök på designbank på google så ser ni vad jag menar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du startar en tråd på 99.se så är den oftast indexerad inom 3 timmar så dom har nog olika prioritet på olika sajter. Kanske hänger det på hur ofta din sajt brukar förändras?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror helt på hur populär din sida är med ändringar och besökare (klick genom Google).
Är det en ändring som skett på index-sidan, undersida eller generellt på siten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Den här tråden hör väl snarare hemma under sökmotorpositionering.
Men åter till ämnet. Google bestämmer sig för hur ofta de ska kravla och indexera en webbplats beroende på hur ofta de bedömer att nytt innehåll tillkommer. Det är också möjligt att det går att snabba på nyindexering genom att skaffa inlänkar till sajten. Detta under förutsättning att Google hittar de nya inlänkarna innan de hittar det uppdaterade innehållet på din sajt såklart. Forum som detta brukar Google besöka ofta eftersom de märker att nytt innehåll tillkommer hela tiden. Testa därför att lägg in en länk i din signatur på de forum du är medlem på för att snabba upp indexeringen. Ganska ofta hittar Google ett inlägg du skrivit innan de märker att din sajt uppdaterats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men hur lång tid kan det ta om man inte uppdaerar eller skaffar inlänkar? hur lång tid kan det ta som längst, snackar vi månader, år? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |