FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som vet kodsträngen som behövs för att blockera all inkommande trafik ifrån Ryssland? Via .htaccess? Av någon anledning så blir min sida stormad utav personer från Ryssland, som aldrig aktiverar sina konton, misstänker spam. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Testa http://www.countryipblocks.net/
Föreslår dock att du löser det på annat vis. Det går oftast alldeles utmärkt att bli av med det mesta utan att blockera en rad ip-spann.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är sant. Vad tror du om recaptcha? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
reCAPTCA fungerar inge vidare längre, det är iaf min erfarenhet. Bättre att kör någon IP-ban-lösning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min sida har nog hamnat på något olämpligt ställe men frågan är bara vart.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kan inte göra så att du nekar skapande av konto när användaren försöker använda en .ru-adress?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En enkel captcha av t.ex. frågetyp fungerar utmärkt i minst 99,9% av fallen. Så länge man inte har någon större mängd spam så är det bättre att köra helt utan tycker jag.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Håller med. En captcha som kollar att användaren mattenivå ligger på en femårings nivå räcker väldigt långt och skapar i princip ingen irritation alls. Se till att det går att svara både Fem, 5 och fem dock så att rätt svar faktiskt räcker.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Captcha fungera inte som motmedel emot Ryssar. Ryssproblemet löses nog enklast med GeoIP , bannar allt från .ru , .pl och några andra bandit stater .
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|