FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle vilja exportera information från en Visma databas, dock så har jag ingen tillgänglig själv och undrar om det kanske finns en exempeldatabas eller något man kan testa mot?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken Visma? Administration? I så fall finns det ingen databas utan bara
en massa rötna filer som bara växer och växer. Visma Lön 2010 har däremot stöd för SQL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du menar visma LÖN 100.
Vore det inte bra att kolla upp mot VAD du ska göra en integration först? -) Visma-familjen är otroligt stor. Dom har även köpt upp ett antal företag så det är inte alls säkert att databaser, versioner och program är detsamma såklart. Sen att direkt pilla i en databas är mycket farligt och väldigt korkat. Läs lite på SOA, det är smartare.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jo jag vet att det är korkat att labba direkt i databasen, men en licens för Visma API kostar runt 1000lappen om året, och det är en onödigkostnad samt ett sätt att arbeta på som jag inte riktigt gillar av principsjäl, jag är av den åsikten att API:er ska vara gratis och öppna. Jag ska bara läsa databasen, inte skriva till den och jag är erfaren SQL-utvecklare så jag vet vad jag håller på med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Och nej, min tid och kunskap är inte gratis, men det är inte samma sak som att erbjuda tillgång till ett API fritt/gratis. Att erbjuda möjligheten för kunder, utvecklare, affärspartners, 3:e parts utvecklare att kunna utveckla tjänster eller produkter som samverkar med dina produkter utan att behöva betala för det skulla gynna all utveckling. Sen kan man tycka vad man vill om att företaget i fråga måste underhålla API:t, men att ha flera tjänser/produkter som sömlöst kan samarbeta med din produkt är aldrig en nackdel. Vad gäller relationerna så så är det så lite jag vill läsa att du att det troligen inte kommer vara så svårt att klura ut det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|