FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, kommer under en kortare tid i sommar bli anställd hos ett företag som jag skall hjälpa med webbutveckling. Jag skall återkomma med hur mycket jag vill ha i ersättning (timlön). Vad är rimligt, 150 kr? Jag har ingen utbildning förutom gymnasie.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Vilken ort?
125-150 beroende på vart i sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle säga att det beror rätt mycket på hur erfaren du är också, men då det verkar som att du inte är speciellt erfaren heller skulle jag säga 100-150 kr beroende på vart i Sverige.
Har iofs hört skräcksiffror om hyggligt erfarna utvecklare från norra dalarna som hade runt 15000 i månaden (runt 90kr i timmen) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Är man 20 år så är det nog rimligt att lägga sig på en nivå runt 120 kr/tim. 19200 kr brutto om om man jobbar 8 timmar/dag alla veckodagar i månanden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har jobbat med webbdesign och webbutveckling i ca 4 år dock ej så mycket mot kund och aldrig varit anställd utan har fakturerat via bolagskraft/frilansfinans och räknat med ca 150 kr/h.
Ort: Göteborg Senast redigerad av briq den 2010-06-15 klockan 16:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Systemtekniker, 155kr/h och jobbat med det i typ 5 år, har inte haft 155 tidigare årliga löneförh som fått upp de, hoppas väll på 5 lax till i år men lär bli 5 hunka.
Men jobbar man i private eller konsult sektorn så kan man troligen kräma ut mer en där jag sitter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Värdesätt din kunskap och förmåga att förbättra deras produker. Det är svårt att svara på om man inte känner dig som person men räkna på 100 kr och uppåt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar! Nu har jag bättre koll vad jag bör föreslå.
Senast redigerad av briq den 2010-06-16 klockan 19:16 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|