Kom ihåg mig?

Vad är mest efterfrågat kring dokumenthantering och fakturaskanning hos onlineföretag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-13, 20:17 #1
christofer_a christofer_a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
christofer_a christofer_a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard Vad är mest efterfrågat kring dokumenthantering och fakturaskanning hos onlineföretag

Jag vill hjälpa en bekant som nyligen blivit arbetslös och numera egen företagare att komma igång. Han har tidigare sysslat med dokumenthantering och skanning av fakturor, och kan fortsätta med det i samarbete med sin tidigare arbetsgivare, fast i egen regi.

Men vad skall han fokusera på? Det problem som ofta dyker upp är såklart att brist på kapital gör att långa förhandlingar osv. för att sluta avtal är uteslutet för honom, han bör nog jobba och fakturera löpande. Det innebär att han får sysselsätta sig med enklare jobb som går snabbt att få och snabbt att fakturera. Jag tyckte att han kanske borde satsa på att skanna fakturor till PDF åt mindre företag, t.ex. e-handelsföretag som vill ha allt digitalt.

Vad tror ni, är det något som folk är beredda att betala för? Tanken är att skanna fakturor och lagra dem som pdf så att det är möjligt att komma åt den via internet för t.ex. företagets redovisningskonsult eller revisor. Fördelen är att han har den lösningen i stort sett färdig.

Vad tror ni om idén, har ni redan stött på någon som gör den?
christofer_a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017