FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.idg.se/2.1085/1.332699/google-wave-laggs-ner
Drygt ett år efter att den lanserades så väljer Google att lägga ner sin kollaborationstjänst Wave, meddelade företaget på onsdagen. "Wave fick inte det mottagande hos användarna som vi hade önskat", skriver Googles vice operativa chef Urs Hölzle i ett blogginlägg. "Vi har för avsikt att sluta utveckla Wave som en fristående produkt, fortsätter han. Google kommer att behålla tjänsten fram till årsskiftet, och sen kommer tekniken att överföras till andra Google-projekt. Vissa funktioner finns redan tillgängliga som öppen källkodskomponenter, och Google kommer att tillhandahålla verktyg för att underlätta användarnas flytt från Wave. ----------- Är det någon som aktivt använder wave här? Var tjänsten före sin tid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Själv var jag hela tiden övertygad om att det aldrig skulle kunna bli något av det där, många trodde att Google Wave var början på Web 3.0 men fortfarande kommer traditionell Web 2.0 att finnas kvar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag tycker inte att tjänsten var före sin tid däremot att den var/är lite rörig och ologisk men framförallt svåranvänd. Är det inte lätt att komma igång med något så är det nästan dömt att misslyckas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tyckte det största problemet var att man inte hade några kontakter att samarbeta med
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nu var man tvungen att vänta i evigheter på inbjudningar och skit...folk tröttnar på sånt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Problemet var väl att det inte fanns något konkret användarfall för Google Wave. Hade varit bättre om det fanns en riktigt bra grund att utgå ifrån, exempelvis en riktigt bra TODO-lista osv. Nu kändes allt så rörigt och jag har fortfarande svårt att se någon direkt nytta med Google Wave. Dessutom var/är användargränssnittet alldeles för ologiskt.
Varför använda Google Wave istället för Google Docs? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Google wave var perfekt för design diskussioner, istället för email eller forum.
Lättare att hålla reda på och för nya att komma in och följa tråden. Dock var det verkligen inte enkelt att att lägga till användare, jag undrar vad de tänker med? De har förbättrat detta lite nyligen men nu ska de lägga ner ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst blev det nog inte den framgången Google hade hoppats på, att ersätta e-post är väl ett lite väl ambitiöst mål. Men jag förstår inte riktigt varför de väljer att lägga ner det. Nu har jag iofs inte läst något mer än IDG artikel som är lite svag på information. Men det känns ju fortfarande som wave har en plats att fylla. Just när man ska samarbeta många på något i realtid. Och en så stor kostnad borde det väl inte vara för google att underhålla och hosta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |