FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som har koll på hur man exakt går tillväga för att lägga till ytterliggare delägare i ett handelsbolag? Är det bara att skicka in en ändringsanmälan?
Kan man göra det när som helst under året? Min fru ska nämligen starta en liten verksamhet här hemma, lite annorlunda mot det jag gör, men jag tänkte det vore smidigt om vi kunde använda samma bolag. /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är bättre att din fru startar ett Kommanditbolag där hon är komplementär och du är kommanditdelägare.
Det är väl två olika verksamheter och då är det troligen enbart fördelar med att ha två olika bolag. Hon får då full frighet att bestämma i sitt bolag och du borde kanske göra om ditt bolag till ett kommanditbolag där du är komplementär och hon kommanditdelägare.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kan jag förstår. Men hon kommer plugga i tre år och verksamheten kommer vara väldigt liten. Så därför känns det omständigt att starta nytt nu.
/Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Men din andre bolagsman måste ju givetvis godkänna din fru..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Det är mycket sämre att blanda ihop helt olika verksamheter. Kostnaden skiljer inte så förfärligt mycket mellan att lägga till en ny delägare och attregga ett nytt Kommanditbolag, det är bara småpengar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|