FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
skulle skicka ut ett nyhetsbrev till medlemmar i min fotbollsförening. det handlar om 101st email adresser som ska ha ett brev. Men när jag väl skickade ut så nådde den fram till 3st och dog direkt. detta var med ONE.com sedan testade jag Binero. och där var det samma... 3st.. och jag är 100% säker på att det inte är fel på koden, har gjort tusentals checker. Tacksam för svar! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hos Binero tror jag man får skicka 300 mail per halvtimme, eller något i den stilen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
One.com har också en gräns, men den är inte 3.
![]() Det är inte så att fjärde adressen helt enkelt är felaktig på något sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
skriv resultatet för varje mail till en loggfil kanske =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jo, men problemet är här att om en email adress blir fel. så hoppar den bara över.. och går till nästa.
PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skickar ut nyhetsbrev till 200 på one.com varje vecka utan problem och gjort det i 5-6 år. Ibland skickar jag till alla medlemmar och då blir det c:a 1000 och det går också bra. En gång blev det fel och avbrott, vilket berodde på att när jag skulle radera en e-postadress i databasen hade jag lämnat kvar en bokstav.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Logga exceptions och ev. lägg en delay mellan utskicken (sleep()).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har för mig att ONE.com har ett tak och när det taket är nått så måste man avvakta 20-30 minuter.
Hör med webhotellet om dom har ett råd på för bästa möjliga sätt att eposta via dom. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|