FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag skulle behöva lite tankar och råd när det gäller affiliate och annonsering. Jag driver idag 3 st hemsidor. Nedan följer en kort presentation: Samtliga sidor är på svenska. Sida 1: har ca 500 besökare varje dag. Sidan har en stor databas med recensioner. Jag har inte alls lyckats få besökare att klicka på adsense länkarna på sidan och har därför en larvigt låg inkomst på max 100kr i månaden. Sidan är mycket snygg och har bra detaljer. Jag är därför inne på att folk inte klickar på google ads pga de hittat vad de letar efter. Det är dessutom lätt att se vad som är annons och hemsida, så folk klickar inte fel. Sida 2: Sida om resor. Likt ova har jag här 500-600 besökare per dag. Kör enbart google adsense och har en inkomst på mellan 2000-3000kr i månaden. Sida 3. Kronan på verket. Mellan 3000-4000 besökare per dag. En sida som länkar till tidningsrecensioner. Sidan är egentligen ganska ful och jag försöker få in google reklam så mkt jag kan. Inkomster på sidan är ca 3500-5000kr per månad. Jag är ganska nöjd med sida 2. Reselänkarna betalar helt klart bra. Mitt största problem på sida 1 är att försöka intrigera reklamen bättre i texter. Som jag ser det har sida 3 en ganska låg inkomst i förhållande till besökarantalet. De flesta månader ligger jag över 100 tusen unika besökare. De flesta klickar dessutom runt en stund innan de går vidare. Sidan besöks av alla åldrar. Jag funderar nu på att byta ut några av de adsense annonser jag har på sidorna mot något annat. Jag har dock inte en aning om vad, eller vad som ger bäst osv. Eller bör jag vara nöjd med mina inkomster? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|