FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur gör ni andra? Går ni efter unika besökare eller hur vet man att man ligger rätt prismässigt?
MVH Käthe |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Praxis är att båda betalningsformerna erbjuds, gärna fler. Lägg upp två prisförslag enligt båda metoderna. Låt kunden avgöra i slutändan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det var bra tips att ha två alternativ! Men är det så bra att lägga ut priserna? Jag inbillar (?) mig att det är bra att först etablera kontakt för att få känsla av hur mycket kunden skulle kunna betala. Finns det fler som tänker så?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Man vet väl aldrig om man ligger helt rätt i pris. Varken köpare eller säljare vet det exakt. Det måste få gå lite på känn. En viss annonsplats är så olika mycket värd för olika annonsörer också. Sätter du ett högt pris kommer du bara få någon annonsör om det är en som din sida passar perfekt för som hittar dig. Vill du snabbare och lättare få en annonsör tvingas du lägga priset lägre. Unika besökare har ju, sakligt sett, den största betydelsen. Men många sidvisningar per unik besökare är också något som bör höja nivån något. Att en person ser annonsen tio gånger är mer värt om samma person bara ser den en gång. /Bengt
__________________
www.inskrift.se | www.lundberg-lagerstedt.se | www.vmj.se | www.maelardalen.se | www.linkster.se | www.antistalker.se m.fl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
I traditionella mediakanaler brukar man säga att ett budskap bör exponeras sju gånger innan mottagaren tar det till sig. Undrar vad motsvarande siffra är för exempelvis en banner? Borde ligga någonstans där, men troligtvis krävs det fler exponeringar eftersom Internet är så pass tungt belastat av kommersiella budskap jämfört med andra kanaler. Fler avsändare och budskap att slåss mot, helt enkelt. I regel är en annonsör mer villig att betala ett högre pris per annonsenhet om den exponeras i ett sammanhang där den hör hemma och är relaterad - alltså gärna samma bransch och så, eller liknande. Det är viktigt att tänka på. En annonsör som bara är intresserad av att sända ut masskommunikation bryr sig i allmänhet mindre om vem den specifika mottagaren är, det viktiga är att nå ut till så många som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|