Kom ihåg mig?

Annonspriser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-18, 17:43 #1
Spinns avatar
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
Spinns avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Hur gör ni andra? Går ni efter unika besökare eller hur vet man att man ligger rätt prismässigt?

MVH Käthe
Spinn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-18, 18:54 #2
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Praxis är att båda betalningsformerna erbjuds, gärna fler. Lägg upp två prisförslag enligt båda metoderna. Låt kunden avgöra i slutändan.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-18, 19:23 #3
Spinns avatar
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
Spinns avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Det var bra tips att ha två alternativ! Men är det så bra att lägga ut priserna? Jag inbillar (?) mig att det är bra att först etablera kontakt för att få känsla av hur mycket kunden skulle kunna betala. Finns det fler som tänker så?
Spinn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-18, 19:38 #4
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Spinn@Oct 18 2005, 17:43
Hur gör ni andra? Går ni efter unika besökare eller hur vet man att man ligger rätt prismässigt?

MVH Käthe
(OT: Oj, vad katter det var här )

Man vet väl aldrig om man ligger helt rätt i pris. Varken köpare eller säljare vet det exakt. Det måste få gå lite på känn. En viss annonsplats är så olika mycket värd för olika annonsörer också. Sätter du ett högt pris kommer du bara få någon annonsör om det är en som din sida passar perfekt för som hittar dig. Vill du snabbare och lättare få en annonsör tvingas du lägga priset lägre.
Unika besökare har ju, sakligt sett, den största betydelsen. Men många sidvisningar per unik besökare är också något som bör höja nivån något. Att en person ser annonsen tio gånger är mer värt om samma person bara ser den en gång.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-18, 20:40 #5
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av Spinn
Hur gör ni andra? Går ni efter unika besökare eller hur vet man att man ligger rätt prismässigt?

MVH Käthe
(OT: Oj, vad katter det var här )

Man vet väl aldrig om man ligger helt rätt i pris. Varken köpare eller säljare vet det exakt. Det måste få gå lite på känn. En viss annonsplats är så olika mycket värd för olika annonsörer också. Sätter du ett högt pris kommer du bara få någon annonsör om det är en som din sida passar perfekt för som hittar dig. Vill du snabbare och lättare få en annonsör tvingas du lägga priset lägre.
Unika besökare har ju, sakligt sett, den största betydelsen. Men många sidvisningar per unik besökare är också något som bör höja nivån något. Att en person ser annonsen tio gånger är mer värt om samma person bara ser den en gång.

/Bengt
Det är roligt att du tar upp det här, för jag funderade på det här tidigare idag.

I traditionella mediakanaler brukar man säga att ett budskap bör exponeras sju gånger innan mottagaren tar det till sig. Undrar vad motsvarande siffra är för exempelvis en banner? Borde ligga någonstans där, men troligtvis krävs det fler exponeringar eftersom Internet är så pass tungt belastat av kommersiella budskap jämfört med andra kanaler. Fler avsändare och budskap att slåss mot, helt enkelt.

I regel är en annonsör mer villig att betala ett högre pris per annonsenhet om den exponeras i ett sammanhang där den hör hemma och är relaterad - alltså gärna samma bransch och så, eller liknande. Det är viktigt att tänka på. En annonsör som bara är intresserad av att sända ut masskommunikation bryr sig i allmänhet mindre om vem den specifika mottagaren är, det viktiga är att nå ut till så många som möjligt.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017