FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej letar nu efter ngn typ av tjänst i form av videoplugin som man kan använda på sin egen sida.
Jag letar efter 2 följande alternativ 1-Det hela går ut på att användaren skall via ett enkelt knapptryck uploada en filmsnutt till min egen server. Videon går sedan direkt att titta på i en "youtube liknande modern fönster, med sedvanliga play stop etc" 2. Samma som 1 fast där vi kan hyra en tjänst från ett annat företag som erbjuder att video laddas på deras server fast det är jag /min hemsida som äger rättigheterna till videklippet. Givetvis ska dem även erbjuda en video plugin... Tack alles! Alla svar uppskattas verkligen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ladda upp film kan du ju göra själv via en egen upload tool.
Visa film gör du via flowplayer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den måste ju då vara i ett format som flash stödjer(flv eller mp4), så användarna måste ha konverterat till det formatet innan. Annars måste man konvertera på servern(med t.ex ffmpeg) fast det tar en hel del CPU-kraft och tid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Edit: Kollade upp flowerplayer...hmm finns det något som är mer avancerad måtro? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har inte upplevt att jag har behövt något mer avancerat än JW-Player i dem projekten jag har jobbat med. JW är också den spelaren som YouTube's spelare i grunden är byggd på.
http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|