FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Vi är ute och letar efter bra företag som kan erbjuda oss serverhosting. Har ni några att rekommendera??? Tacksam för alla svar jag kan få ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns många att välja på, du skrev inte så mycket info.
Pratar du bara om att ställa en singel server? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det du är ute efter? Dedicerad server, co-location eller managed hosting?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Adminor AB / xh.se är oerhört bra.
Co-location, managed hosting och dedikerade servrar till riktigt bra priser. Central hall i hammarby sjöstad och bra kvalité på tjänsterna. Jag hostar där personligen, med ett tiotal servrar. http://www.adminor.se eller xh.se ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Instämmer med Jine, XH är oerhört duktiga på det dem gör. Enda nertiden jag haft har varit mitt eget fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle rekommendera min egen hosting, har plats över i mitt Nintendo i garderoben, mycket driftsäkert. Har precis uppgraderat till 19.200 bps modem så det går snabbt. 19.600 i månaden bara. Ska jag skicka avtal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Lägger min rekommendation till Axentus (http://www.axentus.se/), har kört med dem ett tag nu och har absolut inget att klaga på. Service på toppennivå, både när det gäller startandet av tjänster, tillgänglighet och support m.m.
Även om jag nu inte vet vad du söker, men vet av erfarenhet att denna firma kan fixa det du behöver om man bara vågar fråga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bahnhof borde utan tvekan vara förstahandsvalet. Absolut ingen downtime och deras tekniker är kunniga och förstår faktiskt vad man talar om när man går lite djupare i problemsökning. Hade en hårddisk i en av servrarna som halvt kraschade i slutet av November, och efter lite diskussion via email och fulhacklösningar för att servern skulle fortsätta gå löste vi det med en total downtime på 5 minuter - när han stängde av servern och satte in den nya hårddisken. Då handlade det dessutom om root-partitionen, som medan servern var igång och hanterade 10 sidvisningar i sekunden kopierades via nätverket till en ny hårddisk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
definiera bra? =) vad är kravet?
|