FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Jag försöker bli av med yreg för en kunds räkning. Jag pratade med supporten och frågade vem som äger domännamnet. Svaret blev luddigt. Tittar man i whois så äger yreg domänen. Jag pratade med så väl kundtjänsten som domänavdelningen och de gav mig olika svar. Vad jag förstod ägde yreg domännamnet men det var reglerat i avtal med kunden att inte yreg kan sälja det till någon annan. Enligt domänavdelningen ska man säga upp avtalet genom att skicka ett rekommenderat brev till deras kundtjänst. Sedan kan man begära ut en auth-kod och yreg låser upp domänen för flytt. När man med auth-koden har bytt registrar så ska yreg vara helt bortkopplad. På något sätt så flyttas ägandeskapet av domänen till den nya registrarn. Jag läste tidigare artiklar här på WN om att man kan logga in och själv begära ut en auth-kod, men vad jag kan se så kan man nu för tiden inte logga in och göra detta. "Kontakta supporten" är det svaret jag kan läsa mig till. Är det någon som har färsk erfarenhet av om detta fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|