Kom ihåg mig?

Adwords i onda syften

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-09, 16:19 #1
Bernard Black Bernard Black är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2009
Bernard Black Bernard Black är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2009
Standard Adwords i onda syften

Ett företag jag arbetar för ringde mig i dag lite lätt upprörda över följande scenario:

En kund som man sagt upp samarbetet med på grund av betalningssvårigheter har valt ge sig ut på vad som kan betecknas som en virtuell vendetta, tillvägagångsviset är att genom att genom Google Adwords marknadsföra något i stil med följande fras "Företagsnamn: Värdelöst...." som går till ett blogginlägg om hur mycket han skyr företaget i fråga.

Eftersom att bolaget har ett unikt namn så är det dött bland adwords-fälten vid en sökning på namnet, dvs med undantag från denna annons som sålunda syns extremt tydligt. Vidare innebär även detta att kostnaden per klick förstås är väldigt låg, något som innebär att man för en väldigt nätt summa kan hålla sig kvar en lång lång tid.

För att göra saken än värre har samma blogg som kunden marknadsför nu placerat sig på första sidan bland träffar vid en sökning på företagets namn.

Tänkte bara förhöra mig kring om någon av er stött på liknande problem sedan tidigare och om det inte är något som borde betraktas som ett brott mot användarvillkoren för Adwords? De juridiska möjligheterna är nog obefintliga, vi är ju alla (med rätta) berättigade till att ge uttryck får våra åsikter oavsett forum.

Edit: Argh! Fel subforum, kan en moderator flytta till "Företagsamhet, juridik och ekonomi" där denna kanske platsar bättre.

Senast redigerad av Bernard Black den 2009-12-09 klockan 16:51
Bernard Black är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017